Ni som inte vill läsa om rappare, 2 bad for you

Ja sen jag kommit hem nu så har jag bara läst om olika rappare typ, Tupac Shakur (2pac), 50 Cent, Dr.Dre, Ja Rule, Biggie Smalls, Proof osvosv. det var ju ett skitstort bråk mellan Dre dre, 50 Cent, D12 & Eminem mot Ja Rule och typ Murder inc. Dom hade typ ett sånt rapbråk, Ja Rule hade gjort en låt där han dissade Eminem, 50 Cent & Dr.dre som heter ''Loose Change'' där han bland annat har en ''vers'' som går såhär; Em, you claim your mother's a crackhead and Kim is a known slut, so what's Hailie gon be when she grows up? Hailie var bara 8 år, och Hailie är Eminem's dotter. Kim är Eminem's föredetta fru. Efter den låten så blev det typ krig mellan dom, Eminem blev riktigt arg för att Ja Rule hade dragit innan Eminem's dotter, så då gjorde hela gänget från D12 (en grupp Eminem är med i) en låt emot Ja Rule som han döpte till ''Doe Rae Me'' Aka. ''Hailies Revenge.'' ÅÅÅÅhhhh, asså blir så arg på Ja Rule, douchbag! seriöst, vem fan drar in familjen. Om ni vill kan ni lyssna på Ja Rules version här ↓

JA RULE ↓


Hahaha, asså helt ärligt den suger...

Sen Eminem's svar på detta; Doe Rae Me Aka. Hailies Revenge! ↓



Mycket bättre.... I Eminems låt så säger han även; 

Eminem: - Hailie?
Hailie: - What?
Eminem: Come here baby, bring daddy his Oscar
(för er som inte visste har Eminem vunnit en Oscar, för bästa film musik med låten Lose Yourself (SKIIITBRA) som ingår i filmen 8 Mile som handlar om hans uppväxt)
Hailie: - Okay.
Eminem: We're gonna shove it up Ja Rule's ass.

(Skratt hörs i bakgrunden)

I filmen 8 Mile, så rapbattlar Eminem emot Lickety Split, Papa Doc & Lotto. Och dom har inte skrivit detta innan, utan detta är liksom sånt man kommer på direkt. Eminem vann mot alla, haaaaaaaaan ägde. hehe ↓




2004 gjorde Eminem en låt där han säger att Rapvåldet gått för långt. Låten heter Toy Soldiers, och i slutet av videon är det bilder på Tupac Shakur, Noutorious B.I.G (även kallad Biggie Smalls), Big L och Bugz för några exempel av folk som dött av rapvåldet. Han menar också att han är tacksam över sitt crew som finns där för honom när han behöver dom och att han finns där för dom också. Personligen tycker jag låten Like Toy Soldiers är en av dom sorgligaste jag hört. Här är den ↓


Den videon är dock clean (vilket menas med att den inte innehåller några svordomar) jag brukar lyssna på den som är dirty (där svordomarna är med) men ja, ni väljer.

Iallafall, ni behöver inte läsa, men detta är min blogg, jag skriver om vad jag vill.

R.I.P Proof ♥ (Dog år 2006, på en klubb i Detroit där han blev skjuten) Han var även Eminems bästa vän.
R.I.P 2Pac ♥
R.I.P Biggie Smalls ♥
R.I.P Big L ♥
R.I.P Bugz ♥


Och om ni undrar varför jag bryr mig så mycket om detta är det för rap betyder vääääldigt mycket. Jag började lyssna på Eminems låtar när jag var ungefär 8, sen slutade jag, sen under en svår period i mitt liv gick jag tillbaka till Eminems låtar, och på så sätt hjälpte låtarna mig att må bättre! Kommer alltid lyssna på rap. Många tycker inte rap är bra då det innehåller mycket svordomar osvosv, men det innehåller även mycket mycket känslor, och jag har inte blivit en dåligare person av att lyssna på rap? Jag har blivit smarate, jag mår mcyket bättre psykiskt och kan ''relatera'' till vissa låtar hur man känner osv. Sen finns det ju även rap där dom typ bara: ''Yeah, i'm going 2 fuck you girls so hard.. money, drugs, sex lalalala'' osv hahaha, asså sånt lyssnar jag inte på den enda såhär typ ''wehej'' raplåten jag tycker om är ''In Da Club'' av 50 cent, sen vissa av Eminem tex, ''Superman'' (Vet den är lite så, men jag tycker den är bra.) ''We made you'', ''Kill you'' osvosv. Men dom är faktiskt bra, aja, man har ju olika smaker, men annars så tycker jag bäst om  ''känslig'' rap, som Like Toy soldiers, Till i Collapse, No apologies, Going through Changes, When i'm gone, Beautiful osv. 

Sen rap får dig att öppna ögonen för verkligheten, hur vissa har det, hur svårt det kan vara att tex, växa upp i Detroits slum osv. Ja rap, har en enorm stor plats i mitt hjärta att jag inte ens kan beskriva det, gillar speciellt Eminem, vet inte varför, men hans låtar liksom, jag vet inte. Jag bara älskar dom och har ett sånt band till dom ingen kan bryta. ♥

Eminem är även min förebild, han har stått ut med så mycket, varit med om så mycket, men ändå står han rak i ryggen och är stolt. Han får mig att tro på mig själv, han får mig att vara stolt över mig själv. Älskar honom verkligen. Mitt liv har varit ganska svårt för er som inte visste det, men det är bättre nu, men ett tag var det ganska svårt, (menar inte så, men asså, har inte mått så bra, självklart har många andra det mycket värre men personligen liksom). Jag har aldrig berättar för någon om vad jag gått igenom och kommer förmodligen aldrig göra det, finns nog en risk att jag skäms över mig själv då. I nuläget mår min familj mycket bättre och det gör jag med och det är det som spelar någon roll eller hur?

Tack Eminem för att ha gjort mitt liv mycket enklare att leva. ♥
Tumblr_m5c9kmopg11qjtap0o1_500_large





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0